Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 21 augusti 2015

Soliga dagar

Vilket härligt sommarväder vi har. Man njuter i fulla drag. Alla njuter, både människor och djur.

Här ligger kisse på altanräcket och njuter. Hon har varit ensam i fem dagar då vår andra katt har varit på rymmen. Hon försvann samma dag vi åkte på församlingshelg (fredag) och kom inte hem förrän tisdagkväll. Trots att jag inte är någon kattvän så far en hel del tankar genom huvudet och man undrar vart hon tagit vägen. Då blir man extra glad när hon sitter på altanen och tigger fil på kvällen.


Fjärilarna stortrivs i det soliga, varma vädret. De svärmar runt min fjärilsbuske. Tyvärr har det blåst de sista dagarna så det har varit svårt att fota växterna, men är man envis och trycker av det ena fotot efter det andra så blir det alltid någon bild som blir bra.

 Fler fjärilar....den här vet jag inte vad den heter. Varken fjärilen eller blomman.

Pelargonierna har slagit ut i värmen. Bara att njuta av allt det vackra.


6 kommentarer:

Monica sa...

Den katten ser ut, som den ligger och småler av förtjusning!
Klart att man blir orolig om ens djur är borta.
Ja, nu är det varma dagar. Här har det också blåst, men idag var det ganska lugnt, så idag blev det bad! Härligt!
Kram i sommarvärmen, Monica

Raija sa...

Visst blir man lite orolig när katterna håller sig borta lite för många dagar. En del av mina katter gör så också.

Fina bilder på fjärilarna :-) . Själv har jag varit dålig på att ta fram stora kameran.

Vi har ingen blåst och det är riktigt sköna dagar hos oss med strålande sol.

Lisa i byn sa...

Vilken tur att katten kom tillbaka.
Det går ju bara inte att komma till ro riktigt då man inte vet vad de finns.
Trevlig helg! Kram

Helena sa...

Det är jobbigt när ens husdjur försvinner. Oron finns där hela tiden. Så skönt att katten kom tillbaka!/Kram

Evas Kvarnaro sa...

Hej, lustigt att du inte är en kattvän när du annars är en djurvän.
Äsch det är bara som du tror, *fniss*
Härliga sommarbilder du visar, även jag hade fjärilar på mitt inlägg för jag älskar dem. Jag är dålig på vissa blommor och fjärilar, men just den fjärilenoch blomman har jag även i mitt inlägg.
Ja de är verkligen super fina.
Budlejan är verkligen en blomma som fjärilarna älskar det har du väl märkt.
(Påfågelöga med sina vackra 'ögon' är inte svår att ta fel på.)
Den gula blomman måste vara en rudbeckia, det finns olika sorter av dem.
Fjärilen är en silverstreckad pärlemorfjäril. Skynda att skriva upp namnet innan du glömmer det, för det brukar jag göra, hi hi hi . . .

Må väl kram/ Eva

Ps. vi har blivit gamlingar igen till Ofelia som kom igår och Jennie kom hem med bebisen idag.Storebror Leonard är så stolt.

Unknown sa...

Hej
Ja visst blir man orolig när katten inte kommer hem som den brukar. Våran kisse har gjort så några gånger. Jag blir utom mig av oro. Tror alltid det värsta - att han blivit överkörd. Men tack o lov så har han kommit hem.
Underbara bilder på fjärilarna. och pelargonerna är helt otroliga på att blomma nu. Vackert och njutbart.

Kram Lotta