Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 22 maj 2015

Trevlig Pingst!

Inte kan jag fatta att det redan är Pingst. Men enligt almanackan ska det vara det...och den får vi tro på. Har inget planerat för den här helgen....om inspirationen infinner sig ska jag försöka baka lite. Har ju studentfirande här om två veckor och har inte förberett någonting.
Här kommer en bildkavalkad från naturen, det är så otroligt vackert ute nu, synd bara att vi inte kan få lite sol och VÄRME.

Vill önska er alla en riktigt skön pingsthelg.

 Nu är det full blomning i fruktträden, en och annan humla hör man surra i träden också.



 Den här killen är fascinerad över dotterns motorcykel, han skulle nog gärna vilja köra en runda. Men han verkar nöjd bara han får sitta på den med hjälm och handskar på sig. Har han tur får han kanske åka med dottern någon gång. Jag håller mig till fordonet så står i bakgrunden på fotot...åkgräsklipparen.

Har ni sett min Rododendro. Jag fick presentkort i somras när jag fyllde år och gick och köpte mig en fin buske. Orange Beauty heter den. Jag ser verkligen fram emot den dagen när knopparna slår ut.

Den här magnolian fick jag av min snälla mamma när jag hade namnsdag i April. Nu blommar den.

Blåbärsbacken vid Sjöudden.

14 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Oj så vacker ,ja värme är nog efterlängtad av alla nu ,spännande med din rhododendron ,trevlig pingst ,Nette

Monica sa...

Ja, maj är en vacker månad med allt nyutslaget och fräscht! Vilken fin trädgård ni har!
Ha en fin helg, kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så underbart vackert det är! Och blommar gör det. En sak med att det inte är varmt är ju att vi får glädjas åt blommorna lite längre. Du har så mycket fint, men framför allt har du Sjöudden. Och du tänker fortfarande inte sälja timmerstugan till mig???
Kramar

Karin sa...

Härliga blommor du bjuder på, en riktigt fin Pingst helg till dig. Kram Karin

Gunilla sa...

Så fint allt blommar hos er.
Här är det regnigt och blåst. Plus 5 grader så det är inget uteväder.

Vilken fin rhododendron.

Magnolia är verkligen ett dröm träd.

Ha en riktigt fin Pingst

Bibbis blandning sa...

Ni bor verkligen fint. Fullt med vackra blommor och buskar.
T o m hönsen bor kanonfint.
Toppen helt enkelt.

Evas Pyssel sa...

Så vackra bilder du tagit. Och du har så rätt, naturen är ett konstverk nu. Vi har haft sol och skönt idag. Ja, jag kände det först i em eftersom vi haft scrapträff inomhus. Hoppas söndagen är lika givmild.
Kram Eva

Rost och rädisor sa...

Så fint dina träd blommar. Låter ju hoppfullt med humlesurr. Alldeles för lite av den varan här. Brukar ha mycket insekter annars.
Ser att ni blivit med höns också. Kul! Ska de bo i tunneln?
Allt gott,
Anette

Helena sa...

Så vackert! Längtar riktigt mycket efter både sol och värme. Här regnar det hela tiden. Fin vecka till dig! /Helena

Jenny sa...

Vad fint hos dig i pingst! Jag jobbade hela pingsthelgen, är ledig idag och imorgon istället vilket inte spelade någon roll eftersom grabbarna hade annat för sig. De har ju sina motorintressen som jag inte delar.

kram

Black Iris sa...

Jättevackert har du det där i din trädgård. Jag önskar också att det kunde komma lite mer sol och värme. Det har varit dåligt med det den här våren tyvärr.

Kram Maidi

Evas Kvarnaro sa...

Hej, jasså har du humlesurr, det har inte jag, inga humlor vill surra här när det kommer regn och åsk skurar stup i kvarten. Gnäll . . . . .
Ja de stackarna hinner ju inte flyga hit förrän de får gömma sig igen.
Era äppelträd blommar tidigare oxå, men snart får vi nog pusta . . . .
Maj månad varit usel får man väl ändå säga, men det blir lite positivt ändå för att all blomning har varat desto längre.
Så vacker Rhododendron, jag gillar dem skarpt, har köpt två nya redan i år.
Tack för mailet, alltid skönt att få 'tömma sig'. Bra gjort AnneLie.
Läste högt för Rolf när vi satt i bilen på väg mot Norrahammar, i mobilen,
även Rolf kommenterade, bra gjort !
Sköt om dig kram/ Eva

Evas Kvarnaro sa...

Hej, jasså har du humlesurr, det har inte jag, inga humlor vill surra här när det kommer regn och åsk skurar stup i kvarten. Gnäll . . . . .
Ja de stackarna hinner ju inte flyga hit förrän de får gömma sig igen.
Era äppelträd blommar tidigare oxå, men snart får vi nog pusta . . . .
Maj månad varit usel får man väl ändå säga, men det blir lite positivt ändå för att all blomning har varat desto längre.
Så vacker Rhododendron, jag gillar dem skarpt, har köpt två nya redan i år.
Tack för mailet, alltid skönt att få 'tömma sig'. Bra gjort AnneLie.
Läste högt för Rolf när vi satt i bilen på väg mot Norrahammar, i mobilen,
även Rolf kommenterade, bra gjort !
Sköt om dig kram/ Eva

Raija sa...

Vilken fin rodendendro och det ska bli kul att få se den blomma sen, för den är verkligen översållad av knopp. Magnolian hade en fin färg.