Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

söndag 5 oktober 2014

Vinnarna är...

Vill börja med att Tacka er alla som har varit med i min gissningstävling om hur många gånger vi klippt gräset den här säsongen.  Det är fyra stycken som gissat helt rätt, så mina vinster räckte inte utan i fredags fick jag inhandla ett par till.
Rätt svar är 16 ggr.

Och ni som gissat rätt är:
Aggie med bloggen Snäckskalsdalen
två Anonyma  läsare har tittat in och gissat rätt
Eva Linnea med bloggen "Välkommen till villa Linnea"
GRATTIS till er. Nu måste ni skicka ett mail till mig med era adresser så jag vet vart jag ska skicka vinsten.

Har fotat en del i helgen i det fina höstvädret och nu ser det ut som att det brinner i träden...
 spana in min rönnsumak

 Den här rudbeckian blev ganska häftig, förstora gärna upp den så du ser de små detaljerna.

 Den här solrosen har vuxit och vuxit under sommaren, men den har inte blommat. Idag när jag skulle ut till dottern och vattna hennes blommor såg jag en utslagen blomma. Och stjälken har fått böja på nacken för han har vuxit upp till stuprännan.

Idag har min man och jag och extrabarnen varit i badhuset. Min man och jag åker dit en gång i veckan, vi har bestämt oss för att simma 1000 m varje vecka. Eftersom jag har fått problem med hälsporre så kan jag inte gå promenader längre, pga att det värker i hälen, men simma går bra och man känner sig så nöjd efteråt.

Önskar er alla en fin vecka.


12 kommentarer:

Lisa i byn sa...

Fina höstbilder du tagit.
Det var inte många gräsklippningar ni gjort i sommar.
Kram

SV: förhoppningsvis så slipper Stefan operation. Vi får avvakta och se hur det går med honom.

Eva Linnea sa...

Hej! Det var ju en mycket kul & trevlig överraskning att vinna hos dig. Jag har skickat ett mail till dig med min adress i Stockholm.
Tusen tack (i förskott)!
Kram från Eva Linnea

Snäckskalsdalen. sa...

Men snälla nån, jag gissade rätt! Waouw! Så roligt, jag tycker det var bland det roligaste på länge!!! Jag älskar nog tävlingar lite och har jag då gissat rätt så blir jag alldeles fnurrig - va kul! Tusen tack!
Min adress har du väl.....?????

Vilken rolig solros, det är fenomenalt hur växterna kan hitta sina vägar så där! Och rudbeckian var fantastisk, jag förstorade och tittade på den en lång stund! Vilken färg, så läcker! Är den så där lite starklaxorangeröd? Väldigt fin!

Stor kram
Aggie

ulla laiho sa...

Grattis till vinnarna!

Det är en vacker årstid nu med de vackert färgade bladverken. Och din rudbeckia är tjusig och bilden häftig.

Lilian Wahlqvist sa...

Härliga bilder!

PS Du måste ALLTID ha riktiga skor på dig för att bli av med hälsporren. Gå inte barfota inomhus! Men det visste du väl redan ... Kram!

Evas Pyssel sa...

Solrosor är fantastiska. de kan nog bli hur höga som helst. Tänk av detta lilla fröet. det är så många vackra blommor kvar så man får passa på att njuta innan frosten tar dem. Simma. . . ja nu måste det bli av här också.Ha en bra vecka.
Kram Eva

Jenny sa...

Grattis till vinnarna! Typiskt att jag missade utlottningen, så går det när man är bort från bloggvärlden för länge, ha ha. Vad härligt att ni hittat simningen istället, måste vara bra om man inte vill belasta kroppen genom att gå eller springa. Själv vill jag inte vara i vatten, får bara sendrag i tårna, igår var jag och en kompis till simhallen med våra yngsta grabbar, men dom fick bada. De är tolv år, så vi kunde sitta vid sidan om och fika.

Kram,
Jenny

Hjärtruds Stuga sa...

Grattis till vinnarna och Tusen tack för ditt fina lotteri.

Må så gott

Kram Karin

Rost och rädisor sa...

Grattis till vinnarna. Jag var långt ifrån. Rönnsumaken så vacker. En sån kanske ni skulle ha. Inte kul med hälsporre men ni är duktiga som simmar. Har du provat laser? Det kan hjälpa.
Allt gott
Anette

Evas Kvarnaro sa...

Grattis Agneta och Eva Linnea!

Det här med hälsporre har jag också haft, på bägge hälarna.
Du måste skaffa inlägg, det finns olika kvalitéer - sorter, byt skor oftare, bra skor är viktigt.
Du kan inte sluta att gå, det är alltid värst när du vilat foten konstigt nog. Jag gick mkt barfota
i gräs och sand m.m. lite ojämt ska det vara, inga hårda platta golv. Tur för mig att det värsta var på sommaren så då gick det bra att gå barfota. Det går över men tar tid och gör jävligt ont.
Har du röntgat foten så man vet hur stor eller lång sporren är.
Jag förstår att du hellre simmar så klart, men man kan inte vila bort sporren. Så sa de till mig.
Hoppas det blir bättre.
Kram/ Eva

nattugglan sa...

Grattis till vinnarna,, ja fy jag är så dålig på gissningstävlingar, så inte trodde jag nu bara 16 ggr.. haha..Hälsporre är inte så kul, vår äldsta dotter har haft det o köpte riktiga fotinlägg,,o hon springer o går i skogen med hunden Ines...men jag förstår dej att det tar ont så simmning är väl också bra! Busken o solrosen va fina!!

Monica sa...

Grattis till vinnarna, har redan sett Aggies fina pris!
Så vackra höstfärger du har i din trädgård! En rönnsumak hade vi också när vi bodde i Lund. Jättefin, men satte massor av sidoskott...
Ha det gott, kram, Monica