Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

tisdag 24 juni 2014

Svårt med avsked...

Idag handlar mitt inlägg om Skaparglädje, precis som min blogg heter. Jag är en kreativ person. Jag gjorde ett test på facebook (för skoj skull) som gick ut på att se vad man ska ha för yrke. Det här svaret fick jag. Du ska arbeta som hjälparbetare...haha, det stämde ganska bra. Så här löd formuleringen
" Du är verkligen en person vi alla ska tacka för att du finns. Du tänker mer på att andra har det bra än på dig själv. Du är godhjärtad, viktig och behövd. Andra yrkesval för dig: socialarbetare, livscoach eller domare. Oavsett skulle du aldrig låta orättvisor passera utan en kamp"  ja,ja...nog om detta.

Rubriken för dagen inlägg är "svårt med avsked..."och visst är det svårt att skilja sig från saker.

Ni vet ju att jag är en hjälpstickare som stickar baby/barnkläder till barn runt om i världen som är i behov av en värmande tröja. Det finns hur många olika projekt som helst att skicka till. På bloggen kyrkkaffe hittar man mycket inspiration och tips.

Så nu är det dags för mig att skicka min välfyllda kartong med stickade kläder, mössor, vantar, sockor.
Kartongen har varit leveransklar länge, men jag har haft lite svårt att skiljas från kläderna jag stickat och så har jag haft svårt att bestämma mig för vart jag skulle skicka kartongen. Men i morgon postar jag paketet som får gå till Slättmissionens Hjälpande Hand, de skickar kläder m.m till Ryssland, Afrika och Rumänien. För hemma hos mig gör tröjorna ingen nytta längre, det finns någon annan liten som behöver värma sig med dem.

Här får ni en tjuvtitt på vad som finns nerpackat:



Så nu är det bara att fortsätta att fylla nästa kartong med stickade tröjor, (finns redan några klara i den kartongen) men det finns plats för många, många fler.

18 kommentarer:

Vform sa...

Hej! Och Grattis till väl valda ord i undersökningen!
Precis så är också min uppfattning om DIG!!
Lyft på hakan och var stolt!!
Du är jätteduktig och omtänksam!
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Vivan

Ingrid sa...

Så mycket fint du åstadkommit! Tänk så lyckliga barnen och mammorna som får de här kläderna kommer att bli.
Kram, Ingrid

Monica sa...

Ja, de är tydligen ganska tillförlitliga, de testerna! Det stämmer ju på pricken på dig!
Jag gjorde också ett sådant test och kom fram till, att jag skulle passa som författare, vilket är betydligt mer tveksamt...
Milde tid, så mycket du har stickat! Det skulle ta många år för mig att få ihop så mycket, och inte skulle jag klara så många mönster!
Jag har precis stickat kofta och mössor till en kompis till en av döttrarna, som just fått barn, men mycket enklare än dina alster!
Ha det gott, kram, Monica

Bibbis blandning sa...

Men dra på trissor så mycket du stickat. Du har ju legat i som en gnu vettja. Vackra fina värmande tröjor, mössor och sockar.
Ja du är i sanning en god människa.

Snäckskalsdalen. sa...

Som jag känner dig stämmer det precis på pricken, testet du gjorde! Tänk ändå, det är hedervärt att ha dom egenskaperna du har och energin och lusten att alltid hjälpa till och att ha orken också!

Och det var inte lite med kläder du gjort, jag förstår fortfarande inte hur du hinner. Hur många timmar har ditt dygn för jag vet ju att du arbetar också, både hemma och utanför hemmet och har barnen.....otroligt helt enkelt.

Stången i Lessebo är ju helt magnifikt, det var bland det vackraste jag sett! Den borde kommunen marknadsföra i ett kör överallt! Man blir liksom glad av den!

Agneta kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Jag igen.
Glömde.
Tusen tack för erbjudande om frön till vita klättar! Jag hade jättegärna velat ha ända tills igår kväll när jag tog en runda på tomten och så att där stod plötsligt en hel tuva vita! Jag har nog tagit fröer nånstans förra året!
Jätterart av dig i alla fall!
Kramar igen

trädgårdsdrömmar sa...

Oj oj så många söta tröjor.Tror inte jag skulle kunna ge bort alla dom där utan behålla någon i alla fall.Kan tänka mig att de som packar upp alla saker jublar när dom ser hur fint allt är.
Kram.

Evas Pyssel sa...

Du är helt otrolig ! När hinner du sticka så mycket ? Jättefina tröjor, mössor m.m. Jag är imponerad. Och beskrivningen på dig stämmer ju precis.
Ha det gott ! Kram Eva

Lisa i byn sa...

Du stickar så fina tröjor.
Kram

Eva Linnea sa...

Hej! Det blev ju ett jättefint och passande "yrke" du fick i undersökningen. Flitig som en myra fanns visst inte med i motiveringen, men det borde det!! Du stickar så fina och gulliga tröjor så jag förstår att du ibland kan ha svårt att skilja dig från dem.
Kram från Eva Linnea

Polargrevinnan sa...

Det var ju ett bra yrkestest. Och nog tänker du på andra. Det blir många glada barn som får så fina tröjor,fast det blir väl mammorna som blir mest glada. Jag har en undran -- har du några extra timmar på dygnet som hinner med så mycket. Jag läste ditt förra inlägg. Vilken midsommarstång, sååå fin.
Ha det bra.
Kram Viola

Mor Tuta sa...

Nog passar testet in på dig, du har ju alltid något på gång och tänker nog mera på andra än dig själv.
Vilken fin laddning med stickat, bra jobbat. Säkert mycket kärlek "instickat" i varje plagg. Det blir många som får glädje av det du gjort.
Vilken häftig majstång, har aldrig sett något liknande.

Kram Birgit

Rost och rädisor sa...

Oj, så mycket sött du gjort! Klart att det känns att skiljas, men många kommer att hålla sig varma och bli glada.
Ha det fint
Anette

Raija sa...

Så många fina tröjor du hunnit med att sticka och de kommer säkert till glädje för de som behöver dem.
Själv håller jag på med att virka möss som vi säljer på djurhemmet. De går åt riktigt bra och det passar mig fint att sitta med det framför TV:n på kvällarna.

Äppelblom sa...

Jag känner dig ju inte i verkliga livet annat än genom bloggen och jag känner att du är en så´n där varm och go människa som bryr dig om alla. Texten stämmer verkligen in på dig!
Tröjorna kommer att ge din värme och kärlek till många små barn.
Kram och ha en trevlig helg!

Eva Trillian sa...

Så mycket du gjort - och så m ycket glädje och nytta det kommer sprida ute i världen :) Det är kärlek i de där kartongerna!

Evas Kvarnaro sa...

Testet stämmer på pricken, det är du.
Ja du är verkligen en snäll givande människa.
Mamamia vilka fina stickade saker du har gjort, fantastiskt.
Du skulle kunna öppna en egen liten butik med stickade tröjor till folk som inte stickar eller kan. De skulle gå åt som 'smör i solsken'. Du är mkt duktig Annelie
Ja mkt kärlek i den kartongen !

Min vännina Barbro är också en sådan som stickar till hjälpande, hon vistas även mkt på 'kupan' i Burseryd, där har de även ett Café
som heter Henry. Dit kommer mycket folk tis, torsdag och lördag, det har blivit ett riktig
trevlig samlings plats för byn där det annars inte händer så mkt.

Må så gott/ Eva

Annica Östlund sa...

Jag har inte så mycket för alla dessa test på Facebook, men denna var ju klockren. En perfekt beskrivning av dig, för det finns få människor som gör så mycket för andra som du gör!
Hoppas dina fina tröjor kommer väl tillpass för alla behövande barn i världen.
Varma kramar från ett kallt Sandviken!