Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

onsdag 26 februari 2014

Morgongymnastik/stickade tröjor

Morgongymnastik...det gillar mina katter. De är ofta på altanen och busar, därför köpte jag en leksak till dem, en liten boll med en bjällra i och hängde upp på altanen som de kan busa med. Det gillade de. Jag fotade dem och det såg ut som katterna hade gymnastik. Dottern har hjälp mig så det blev en liten film.Visst är den lite rolig.

Själv får jag nog hoppa över gympapasset idag.  Jag har nämligen fått ont i ryggen. (Jag bar in min änglatrumpet som stått i garaget över vintern. Krukan var för tung därav ryggont.)När jag vaknade i morse kändes det ganska bra. Men så skulle jag vecko-städa, böjde mig ner för att torka köksskåpen och då kändes det var det gjorde ont. Har gått ner på huk för att städa långt ner men då är det lite kämpigt att komma upp igen. Dammsuga var ingen större hit heller. Men skam den som ger sig, nu är det klart. Min man får dammsuga övervåningen när han vaknar till liv.

De få dagarna som vi hade snö, gjorde vi en snögubbe tillsammans med Linnea. Hon bröt av grenar från äppelträd och forsythia. När gubben tö varit på besök tog jag in en av snögubbens armar (forsythiagrenen) och satte i vatten och nu blommar den.

Så har det blivit några nya restgarnströjor. Nu börjar min kartong med barntröjor bli överfull och jag kan inte bestämma till vilken hjälporganisation jag ska skicka den. Finns så många som behöver hjälp. Får ta mig en ordentlig funderare nu och kolla runt vilka som bäst behöver barntröjor.




Nu ska jag gå och lägga mig, ryggen värker.

20 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Jag ville bara säga att jag kommer in här ikväll och tittar, nu ska vi träffa guddotterns nyfödda lilla bäbis och sen gå på konsert i Gbg, så jag ville bara säga det. Jag kommer tillbaka!
Storkram
Agneta

Rost och rädisor sa...

Kissebilderna kul animerade! Dottern är duktig! Underar hur hon gjorde?

Ha det fint
/Anette

Karin sa...

Kul med en liten film det får jag prova någon gång, ha det bra karin

Nette Cecilia sa...

Aj, inte så vidare med ryggont .Katterna var ju jättekul ,åh så många fina tröjor du gjort ,kram Nette

Monica sa...

Hahaha, vilken rolig film med katterna! Duktig dotter du har, som kan göra sånt! Men det har jag nog sagt om din dotter förut...
Vilken mängd koftor och tröjor du har stickat! Och vilka fina mönster! Tänk, så många som kommer att bli glada!
Hoppas att ditt ryggonda går över snabbt! Själv har jag varit ute och klippt ner klematisen på den stora tallen och det var ett slit, vill jag lova!
Ha det nu så gott, kram, Monica

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Usch för ryggont. Hoppas du kryar på dig snabbt!
Tänk så många som ska bli glada och varma av dina fina tröjor.
Ha det gott. /Ingela

Fröken Pysseltanten sa...

Så många fina tröjor du gjort och så glada dom kommer bli som få+r dessa.
Säger som så många andra som kommenterat den lilla kattfilmen så rolig och duktig tjej som fixat den :)
Vila och krya på dig så gott...

Evas Pyssel sa...

Du är ju fantastisk på att sticka. Vilken hastighet har du på stickorna tro ? Jag beundrar verkligen din omtänksamhet.
Kissefilmen är hur gullig som helst. Men ajaaj på ryggen. Inte bära tungt och inte klättra upp på något, säger min man till mig.Hoppas det snabbt går över.
Kram Eva

Annica Östlund sa...

Vad härligt med blommande kvistar inne, måste ta mig för i helgen att plocka in några jag också.
Men vad du har stickat, det kommer bli många glada barn framöver som får så fina tröjor =)
Hoppas din onda rygg slutar värka snart!
Kram Annica

Helena sa...

Hoppas ryggen blir bra snart, du får ta det lugnt med städningen. Vad roligt med katterna, duktig dotter du har.
Så fina tröjor du stickat, speciellt den översta var färgglad. Skriv gärna vart du skickar dom.
Ha en fin torsdag!

lavendia sa...

Vad duktig du är och vilka fina varma goa tröjor, som säkert blir uppskattade. Hoppas ryggonda snart går över.

Raija sa...

Morgongymanstiken med katterna var riktigt rolig :-).

Så många fina tröjor du hunnit med. Själv håller jag på med att virka möss till djurhemmet igen, för de har gått åt.

Raija sa...

Morgongymanstiken med katterna var riktigt rolig :-).

Så många fina tröjor du hunnit med. Själv håller jag på med att virka möss till djurhemmet igen, för de har gått åt.

Snäckskalsdalen. sa...

Inte kom jag tillbaka hit igår kväll, det blev för sent. Klockan var slagen när vi kom hem. Konserten, klassisk musik, var fantastisk och det var många inklappningar och lite omspel!

Usch, har du fått ont i ryggen. Du skulle inte ha dammsugit, det är det som ställt till det lite extra, tror jag. Att bära en kruka är roligt, att städa är tråkigt, av det kan jag bara dra slutsatsen att dammsuga är förödande. Hoppas du vilar så att du känner dig bättre snart.

Så många fina vårtecken du har med den här veckan och tänk att trädpionen kommit så långt redan!

Du har gjort så fint här på bloggen, vilka härliga färger!

Agneta kramar

trädgårdsdrömmar sa...

Ha ha kattfilmen var kul.Och om du har jobbat med att sticka tröjor.Och så fina.
Kram.

Jenny sa...

Sötnosarna! Hoppas din rygg blir bättre, inte roligt att ha ont. Och du är ju så duktig med tröjorna, jag önskar jag kunde sticka annat än fyrkantiga saker ...

Kram,
Jenny

Bibbis blandning sa...

Vilka jättefina tröjor. Dessa kommer att värma gott.
Hoppas du blir bättre i ryggen snart nog. Liniment och vila brukar kunna hjälpa.

Eva Trillian sa...

Vilka fina tröjor! Oavsett vilken adress de får kommer de säkerligen att emottas med glädje. Beundrar verkligen ditt engagemang!

Anonym sa...

Oj, så många fina tröjor du har gjort, de som får dessa blir nog väldigt glada.
Hoppas att det rättar till sig med ryggen.
Kram Birgitta

Anonym sa...

oj, vad glada de ska bli som får alla dessa vackra tröjor!