Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 16 december 2013

Julspel och julblomma

Igår var det Julfest i min kyrka. Dagisbarnen och vi "fröknar" spelade drama om Julens budskap. En härligt gäng ser ni där framme på estraden. En änglakör, små lamm som hade svårt att vara still, herdar osv. Två små (5 år) killar och jag var vise män som kom med gåvor till Jesusbarnet.

Mitt under fikat kom tomten på besök och delade ut godsaker till barnen. 

Och när alla barn hade fått sitt var det dags för dagispersonalen att få en överraskning. All personal (7 st) fick varsin fin julgrupp av barnen och deras föräldrar. Helt otroligt, ett bevis på att de uppskattar att vi tar hand om deras barn på dagarna.

17 kommentarer:

sjusoverskan sa...

Mysigt och så roligt att få uppskattning för det Du och de andra gör!
Kram Inger

Berit sa...

det är kul då man blir uppskattad för sitt jobb.
Ha en underbar dag!!

Gunilla sa...

Ja visst är det härligt att få lite uppskattning för de man gör vilken fin blomgrupp.
Tack för fina kommentarer och reklamen /Kram

Eva Trillian sa...

De blommorna är ni säkert mer än väl värda! :))

Vform sa...

Ååå, så roligt ni säkert hade det!
Kul att få göra något MED barnen!
De är så duktiga, de små :)
Visst gillar man uppskattning, trevligt!
Ha en fortsatt fin väntan på julen!
KRAM ♥

Monica sa...

Vilken härlig inledning på julfirandet!
Ha det gott, kram, Monica

Hjärtruds Stuga sa...

Klart att ni är uppskattade. Hur skulle barnen klara sig utan sina vardagshjältar som så skickligt tar hand om dem när föräldrarna jobbar.

Ha en fin dag

Kram Karin

Jenny sa...

Vad fin du var som vis man! Vilket arbete ni måste lagt ner, jag förstår att det var uppskattat bland både barn och vuxna. Och fina blommor fick ni!

Kram,
Jenny

Bibbis blandning sa...

Det såg jättemysigt ut. Och så härligt att få så fin uppskattning från föräldrar och barn. Det måste värma gott. Men det är ni värda.

Anonym sa...

Detta saknar jag, när grabbarna blev stora. Nu är det bara att hoppas att man får gå på julfester hos lilla barnbarnet Millian.
Kram Birgitta

Ingmarie sa...

Det låter så härligt .. och så mys att få uppskattning för sitt jobb , en tid att sakna, jag har med jobbat med barn .. en härlig tid !!!
Ha det bäst ..

skapa och inreda sa...

Ditt inlägg får mig att minnas alla härliga stunder med alla barnen jag mött i mitt arbete, så här till jul saknar jag alla barnen och mina kollegor på min avdelning lite extra mycket.
Kram
Annika

Syssis små funderingar sa...

Härligt med sådana julfester, och bra att bli uppskattad för jobbet ert.

Snäckskalsdalen. sa...

När jag var liten så fick jag aldrig nån ordning på det här med Jesu födelse och så kom tomten....det är nog kanske så att jag fortfarande inte får ihop dom två....men det får jag leva med.

Hade velat se dig och killarna som vise män!

Vilken fin grupp ni fick, det är ni värda!

Agneta kram

Äppelblom sa...

Så fint med julspel. Det påminner om mina barn när de var små och var med i skolans julspel.
Ha det gott och julkram till dig också!

Agneta sa...

Så fina ni är allesammans.
Kram Agneta

Christina sa...

Vilket fint julspel! Roligt att få lite uppskattning från föräldrarna.
Önskar dig och din familj en fridfull jul och ett välsignat gott nytt år!
Kram
Christina