Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 20 september 2013

450 000 solrosor




Efter arbetet idag åkte jag till Växjö. Jag hade dottern med mig som chaufför. Jag hade ett ärende till optikern då de skulle byta ett av mina glas i glasögonen. Jag fick vara utan glasögon i tre timmar och köra bil UTAN glasögon vågar jag INTE. Så med dottern vid ratten körde hon mig till solrosfältet i Växjö. Vi parkerade bilen och gick in i djungeln av solrosor.
Det här fältet eller åkern finns mitt i centrala Växjö. Den är lika stor som fyra fotbollsplaner och där odlas 450 000 solrosor. Det finns olika gångstigar mitt inne bland solrosorna så man kan vandra runt där. En helt fantastisk upplevelse faktiskt. Mitt i fältet finns en estrad och lite bänkar, där satt människor och njöt i solen idag med medhavd fikakorg. Nästa helg är det skördefest. Då får man plocka solrosor och ta med sig hem, så bjuds det på underhållning av något slag med musik.

Hoppas solen lyser över oss alla i helgen.

19 kommentarer:

sjusoverskan sa...

Oj, vilket härligt solrosfält! Man kan inte annat än bli glad!!!
Hoppas det gick bra med extraögonen så Du kan köra bilen!
Kram och ha en skön helg!
Inger

Margot sa...

Wow vilken härlig syn det måste vara med så många solrosor, förstår att det uppskattas av folk!
Ha en härlig helg!
Kram Margot

Mor Tuta sa...

Så fint med alla solrosor, häftigt. Måste vara en upplevelse att gå omkring i en skog av blommor.
Så skönt att det gick bra på jobbet. Mysigt att bli välkomnad av alla barnen.
Ha en fortsatt fin helg.
Kram Birgit

Nette Cecilia sa...

Oj så underbart vackert ,trevlig helg ,Nette

Annica Östlund sa...

Vilken häftig idé! Måste vara en härlig känsla att strosa runt bland alla dessa vackra och ståtliga solrosor.
Hoppas du får en fin helg!
Kram Annica

Äppelblom sa...

Så härligt med alla fina solrosor.
Jag har fem solrosor under trädet där jag matar fåglarna viintertid.
Må så gott och ha en fortsatt trevlig helg!

Monica sa...

Vilken upplevelse med så många solrosor! Och att kunna gå ibland dom!
Rolig idé, att göra någonting av en odling!
Helgkram, Monica

Bibbis blandning sa...

Så jädrans häftigt. Jag hoppas ni åker dit när det är skördefest också. Det kan nog bli kul. Vilket härligt arrangemang med solrosor. Man blir glad av dessa blommor. De är som solar.

Karin sa...

SÅ himla fina bilder på alla solrosor, fantastisk att se så många på samma ställe, häftigt. Ha en fortsatt fin helg Karin

Solglittret sa...

En sån vacker och fantastisk upplevelse...underbart!!
Ha de gott vännen
Kram Lollo

Aggie sa...

Vi visste alla att det skulle gå galant på dagis. Visst är det härligt!
Och vilket fält med solrosor, fantastiskt!
Kramar
Agneta

Vform sa...

Åh, så vackert!
Måste vara en upplevelse att vandra där :)
Sköt om dig!
Kram Vivan

Anonym sa...

Så underbart det ser ut, ett hav av solrosor och en fikakorg... härligt.
Kram Birgitta

Marianne Hansen sa...

Även att jag själv bor i Växjö så har jag bara åkt förbi när man ska vidare, men inte visste jag att det var så otroligt mycket solrosor där. ser underbart vackert ut i alla fall.
Ha en bra vecka...kram

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Oj vilket fält med solrosor. De är så vackra, man blir glad av dem. Kul med skördefest. Man ska hålla på traditionerna. Ha en fin början på veckan.

Raija sa...

Men så fint med ett solrosfält. Det har jag aldrig sett och måste vara en alldeles speciell känsla att gå där bland alla solrosor.

Kul att det gått fint på jobbet och att du blev väl mottagen av barnen :-).

Black Iris sa...

Vad härligt att få gå in i den vackra djungeln..

Kram Maidi

Eva Trillian sa...

Vilket fantastiskt fält! Där kan man väl inte annat än skina ikapp med dem ;))

skapa och inreda sa...

Helt underbara solrosor, tänk att få vandra runt bland dem och bara vara i nuet.
Annika