Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

lördag 6 juli 2013

SOMMAR

Nu äntligen är sommaren här på riktigt. Har ni sett vilket fint väder SMHI lovat den här veckan. Kanon.
Bara att njuta så mycket man kan, eller hur.

Tänk att få...
grilla varenda dag om man vill....

eller plocka smultron och trä på ett strå...

eller plocka en skål med vildhallon....

eller lata sig i solstolen....

om man får ha den i fred för grannens hund....

eller dra upp en gädda i sjön...

eller bara njuta av den vackra naturen...

Visst är det härligt med sommar. Passa på och njut så mycket du kan. Det tänker jag göra.

16 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Sade i kväll titta noga nu det här längtar vi efter i november .Här har det varit sommar i två månader nu så alla pratar bara om att den är slut nu ,tokiga människor ,Hallon verkar det komma mycket av i år .Min man har plockat 12 kg hjortron nu det finns mycket i år ,kram nette

Pysselfarmor sa...

Underbart! Vilket paradis!

Hanna sa...

ja visst är det en underbar tid.
Kram
Hanna

Monica sa...

Vilka härligt avslappnade sommarbilder du bjuder på idag! Precis så ska sommaren vara! Plus bad förstås, tycker jag! Här har vi också haft jättefint väder idag och suttit ute till sent med våra gäster!
Ha det fortsatt fint, kram, Monica

Lisa i byn sa...

Att få njuta i solstolen och vår underbara natur är fantastiskt!!

Jenny sa...

Jamen visst är det härligt, hallon och smultron, så fantastiskt! Vi får gäster hela veckan och det ska bli riktigt kul, få se vad vi hittar på eller om vi bara ligger och slappar ;)

Ha en bra vecka, kram
Jenny

Raija sa...

Här har du verkligen fått ihop fina sommarbilder. Kan man annat än njuta nu :-)?

Eva Linnea sa...

Vilka dagar vi har haft!! Sommar "i kvadrat". Dina fina sommarbilder fångar mycket av det vi kallar den härliga svenska sommaren. I dag måste jag vila mina handleder känner jag. Kånkade/släpade fyra "slipers" i går och det var INTE bra.
/EvaLinena

Snäckskalsdalen. sa...

Så ska det vara om sommaren, precis!
Härliga bilder, beskriver det precis på pricken. Hoppas att det blir så fint väder som man lovat, det hade suttit fint den här veckan! Ha det riktigt gott!
Agneta kram

Karin sa...

Hallå! Ser härligt ut. Idag har jag äntligen fått in dig i min blogglista, får ju skämmas för att det tog sådan tid, men ibland behövs en semester :) Ha en fin sommarkväll Karin

Anonym sa...

Härliga bilder en underbar tid!
Kram Birgitta

Evas Pyssel sa...

Jag nickar till varenda bild. Njuta ska vi göra nu. Dra upp en gädda blir tveksamt här förstås. Men har du redan vildhallon ?? Min svärdotter hade redan plockat blåbär. Väldans vad allt kommer fort nu.
Ha det gott ! Kram Eva

Bibbis blandning sa...

Jösses vilka vackra bilder du bjuder oss på. Det är så man blir andlös.
Jag hoppas du njuter ordentligt av alla dina dagar i den vackra omgivningen. Må gott i solen.

Margot sa...

Härliga sommarbilder, finns knappast något bättre än en härlig svensk sommar, som du fångat så perfekt med dina bilder!
Ha det gott!

Solglittret sa...

Kikar in för en liten sommarhälsning :)
Underbart inlägg fullt med sommar och såå himla vackra bilder att njuta av...Tack för det fina Annelie :)

Kram Lollo♥

nattugglan sa...

underbara bilder..ja idag ska jag njuta, en liten stund i alla fall..för jag ska cykla 20 km fram-tibaks..med kaffe för vi vi balar AIV..solen är fram o det är+22...ha det skönt.