Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

tisdag 28 maj 2013

Bråda dagar och en liten utlottning

Nu har jag en lång att-göra-lista som ska betas av. En del saker på listan har redan fått en bock (dvs. att det är klart) Men jag tänker inte göra allt utan delegera vissa saker till övriga familjen.

Nästa vecka tar nämligen två av våra pojkar studenten och dottern tar examen. (min systers dotter tar också studenten samma dag). Vi ska ha en gemensam fest för våra ungdomar söndagen den 9 juni. Men det är en hel del som ska fixas fram till dess. Och den 8 juni kör vi till Eksjö för att vara med på äldste sonens student.

Student/examenspresenterna är köpta och inslagna. 

 Förra veckan fick jag besök av min bloggvän Eva. Alltid roligt att träffa henne. Hon hade med sig lite växter till mig och jag fick gräva upp några från min trädgård som hon fick med sig hem. Dessutom är Eva så duktig med att göra scrapbooking kort. Jag hade beställ fyra kort av henne till presenterna och de överlämnade hon när hon kom. De var så fina.

Idag var det roligt att hämta posten i brevlådan. Jag fick två paket med växter. Ett från Monica hon hade skickat en bit av sina vita lungört, den blev jag jätteglad för och så kom ett paket från en facebook vän, med två andra växter. Jag var ute i eftermiddag och planterade växterna.

I lördags var vi och tittade på vigseln i kyrkan. Det var vår ungdomsledare i kyrkan som gifte sig. Dottern och hennes kompis var värdpar på bröllopet och det gick jättebra för dem. Här ser ni hur fina de är.

Kommer ni ihåg mina bläckfiskar som jag virkar. Nu är sex stycken klara och idag skickade jag iväg dem till en ambassadör i Växjö. Nu ska hon tvätta dem och paketera dem i en plastpåse och sedan lämna till lasarettet i Växjö och så hoppas jag något för tidigt fött barn får en liten bläckfisk till sin kuvös.

Nu är det ett tag sedan jag hade någon utlottning här på bloggen, tycker det kunde vara trevligt med en ny. Jag lottar ut två hemstickade disktrasor. (det ska bli en röd också men den är inte färdigstickad än).
Vill du vara med så skriver du en kommentar i det här inlägget. Har du ingen blogg så måste du skriva din epostadress.  Du får en lott för en kommentar, men om du vill länka med bild så får du två lotter. Skriv i kommentaren hur många lotter du tar. Den 10 juni drar jag två vinnare.

Imorgon åker mina trädgårdsbyxor på igen. Får se om det blir långbyxorna eller kortbyxorna, för i morgon ska jag tillbringa hela dagen med att rensa ogräs.

Jag kommer nog inte att vara så aktiv här i bloggvärlden ett tag nu...måste koncentrera mig på studentfesten. Tittar kanske in till er men lovar inte att jag lämnar något spår efter mig.

28 kommentarer:

Birgitta sa...

Det blir festligt värre hos dej framöver nu. Hoppas att allt går bra och att ni får trevliga dagar.
Jag vill också vara med i din utlottning och jag nöjer mej med en lott den här gången.
Ha det så gott.
Kramar Birgitta

Monica sa...

Oj, så mycket du har om dig och kring dig nu! men det kommer att gå jättebra alltihop med din energi!
Roligt att du gillade min växt, hoppas nu att den tar sig bra!
Den har stått lite i skuggan av en rhododendron, så den har sträckt sig mot ljuset och blivit ovanligt hög...
Må så gott, kram, Monica

Monica sa...

P.S. jag vill förstås gärna vara med i din utlottning! Jag tar en lott för jag är inte så bra på att länka...
Kram igen! D.S.

Lisa i byn sa...

Det är klart att jag vill vara med på din lottning.
Du har en så fin trädgård, jag kunde inte se något ogräs i den. Du har ju tur med vädret idag, kunde väl blåst lite mindre bara.
Jobba lugnt och må väl! Kram

Evas Pyssel sa...

Vad roligt med så mycket student och examensfirande !! Du har alltid så väl förberett och genomtänkt så det kommer att bli en fantastisk fest. Tänk alla på en gång.Jag gillar dina bläckfiskar och tanken med dem. Tänk så många olika ändamål ett handarbete kan bidra till. Hur hinner du med alla projekt ? Disktrasor har jag tänkt på länge men inte kommit igång med. Jag har ju något annat på G. Så jag vill gärna vara med på din utlottning. Disktrasan ser jättefin ut.
Ha det nu riktigt toppen med festligheterna och njut av alla studenter och din duktiga dotter.
Kram från Eva

Hanna sa...

Det blir mycket kalas, så roligt.
Ha en jätte fin dag.
kram
Hanna

ulla laiho sa...

Vill gärna vara med på lotteriet - 1 lott. Jag testade själv att sticka en men på sin höjd blev det en trasa. Hoppas jag vinner!

Så roligt att ungdomarna nått ett stort mål här i livet - grattis till dem och dig.

Kram

Vform sa...

Vilken energi ... vad du hinner med mycket!
Förstår om du inte "syns till" på bloggarna ... ibland blir det bara så!
Hoppas att alla festligheter blir riktigt lyckade!
Vi har alla student- skol- och examensavslutningar nu i helgen!
Hoppas vädret står sig! Idag har vi haft +27 ...
Deltar i lotteriet med en lott :O)
Kram och ha det bra!

Helena sa...

Ja nu har du mycket på gång, lycka till med firandet. Hoppas solen skiner hela tiden nu så det växer i trädgården.
1 lott på mig, är inte bra på att länka.
Ônskar dig en fin torsdag!

Raija sa...

Ser att du har bråda dagar nu med förberedelser för alla barnen. Hoppas ni får fint väder vid firandet, så ni kan vara ute.

Jag är gärna med i utlottningen av disktrasan. Själv har jag några virkade, men de är lite klumpiga och en stickad kanske fungerar bättre.

Elisabet sa...

Älskar stickade och virkade disktrasor så en lott till mig

Snäckskalsdalen. sa...

Du är så duktig på att strukturera din tillvaro och får så mycket gjort på en och samma gång. Här går det mer på känn...och så blir det kanske som det blir ibland.

Och förutom allt annat har du hunnit skaffa presenter och slå in fint också! Bara det!

Korten som Eva gjort är som små konstverk, hon är så jätteduktig, jag tittar ju på hennes blogg också och ser dom fina korten. Och allt annat fint.

Så gulligt av Monica och fb vännen att skicka skott, det är alltid lika roligt! Det kommer att ta sig för du har så gröna fingrar.

Och snygga trädgårdsbyxor, sådana skulle jag behöva, men jag kör med gamla utslitna vanliga, jag. Men borde kanske skaffa med mjukt på knäna, det är skönt, tror jag.

Tänk att du redan virkat så många bläckfiskar, jag tror du handarbetar i sömnen, jag!

Ha det så gott, stressa inte för mycket, delegera mera!

Kramar
Agneta

Jenny sa...

Jag vill vara med i utlottningen! Kniper två lotter och hoppas på tur. Vad roligt med studentförberedelser men jag kan tänka mig att det är jobbigt på sitt vis också, ta det lugnt bara och se till att delegera!

Kram,
Jenny

Ps. Vilka jättefina bläckfiskar!!!

Eva Linnea sa...

Det verkar vara full rulle hos dig!! Minst sagt!!! Härligt med en massa fester, även om det är mycket jobb.
Trodde jag skrivit en kommentar om utlottningen, men inte då, så nu gör jag det. Tar en lott.
Vit lungört skulle jag också vilja ha. Ställer mig på kö tills om några år då du ska dela din som du fick ;).
STOR kram från EvaLinnea

Christina sa...

Oj, nu förstår jag att du har bråda dagar! Lycka till med allt! Jag vill gärna vara med i din utlottning, jag länkar också för två lotter!
Ha det riktigt gott!
Kram
Christina

Karin sa...

Hallå! Skönt att höra att det är fler än jag som har avbockningslistor i dessa tider, dessvärre har mina inte många bockar är :) Men det kommer, ha det bra och en solig helg i trädgården, Karin

Felix sa...

Det var inte dåligt så många studenter på en och samma gång... Många fina paket också! Här har det också varit fullt upp de senaste veckorna med en del festligheter som bröllop, Mors Dags-firande, konsert, fest med jobbet... Och däremellan försöker vi hinna med husmålning och trädgårdsarbetet också.

Jag är gärna med i din utlottning! En hemstickad disktrasa låter spännande. I vårt hus skulle en röd passa bäst, eftersom vi har rött- och sandfärgat kakel i köket. Jag länkar med bild och tar 2 lotter.

Ha så trevligt med alla studentfestligheterna!

Försommarhälsningar
Elisabet

Suss o Kai sa...

Ja nu är de bråda tider för alla som har student o skolavslutningar :) de blir en lott för de virkade disktrasorna :) Kram på dej o passa på att njut Kram suss

Black Iris sa...

Ojoj, vilka bråda dagar du har nu då..
Jag avundas dig inte direkt för jag har blivit riktigt lat sen jag slutade jobba..

Kram Maidi

Black Iris sa...

Jag glömde ju att säga att visst vill jag vara med i utlottningen och länkat har jag gjort..

Kram Maidi

Eva Trillian sa...

Många glada studenter i din närhet :) Lycka till med allt firande!!
Fina bläckfiskar :) De gör säker någon trött förälder glad när de ser att någon bemödat sig! Fint!

Gunilla sa...

Här har vi nyligen haft Konfirmation av yngsta barnbarnet.
Sedan blir det studenten den 12 juni.
Näst äldsta barnbarnet.
Ibland tycker jag att tiden inte räcker till.
Jag är väl mindre effektiv nu när jag inte jobbar. För då hann jag göra mycket mera.

Vilka fina bläckfiskar du gjort, du är så effektiv och duktig.

Jag vill gärna vara med på din utlottning det skulle kännas riktigt roligt att kunna krama disktrasan och tänka på dig :o)
1 lott.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan

Bibbis blandning sa...

Hej hopp, jag vill också vara med i utlottningen. Jag får en lott.

Gunilla sa...

Ja förstår att du har fullt upp , det är mycket jobb bakom ett student firande, min dotter tog ju studenten förra året. jag vill gärna va med på din utlottning /Kram

bittan sa...

Visst vill jag vara med och tar en lott.
bittan4@gmail.com

nattugglan sa...

Oj så mycket det händer hos er..Vi hade ingen student iår..men brorsans flicka fick sin examen så det har vi firat-o snart fyller brorsan 50 o det skall firas.Häftiga trädgårdsbyxor du har.. o fina kort hade Eva gjort..hon är duktig!! Själklart vill jag va med i din tävling, tar en lott. Kramar

Agneta sa...

Jag vill vara med i tävlingen med en lott. Det skulle vara kul att vinna och få testa en sådan här disktrasa.

skapa och inreda sa...

Du har fullt upp förstår jag, juni brukar vara en sådan månad då allt händer.
Vill gärna vara med i din utlottning. Länkar till dig så två lotter till mig :)
Kram
Annika