Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

söndag 7 april 2013

Vårtecken vecka 14

Är glad att jag letade vårtecken tidigare i veckan, för idag är det vitt ute igen. Det har haglat och snöat stora, vita flingor här idag, såna som man vill se när det är jul och nyår och helst inte nu när man vill ha vår.
Ja,ja...vädrets makter rår vi inte över.
Igår hade vi en härlig vårdag, +9 grader, helt vindstilla....och jag tog på mig promenad skorna och gick en långpromenad i skogen.

Så här såg det ut på skogsvägen, rena lervällingen...men det är väl vårtecken om något. Skorna var inte så snygga när jag kom hem, men en skön promenad fick jag (hela skogsrundan var inte så här kladdig)

Myrorna har vaknat till liv, det bara kryllar av dem. Ni får nog klicka på bilden så ser ni dem bättre.

Krokusen har slagit ut i rabatten vid söderväggen.

Dahlia-lökarna är framplockade efter vinterförvaringen och på dem är det många nya skott.

I början av veckan körde jag tre maskiner med lakan och hängde ut på tork, det är så härligt när tvätten är torkad utomhus.

Ja, det var mitt bidrag till vårteckensutmaningen den här veckan. Som vanligt klickar ni på denna länken för att komma till fler som visar vårtecken.

Jag tittar in till er andra senare ikväll, hinner inte nu ska köra till kyrkan och klippa 25 änglavingar nu. Sen blir nästa bekymmer var man kan få tag på julgransglitter så här års. 

20 kommentarer:

Gunilla sa...

Så härligt det ser ut på dina bilder.
Här har våren glömt bort att komma.

Ha det gott

ulla laiho sa...

Ja, vi har haft både snöfall och strömavbrott natten som gick. Man vill bara svepa en filt om sig och kura ihop inomhus med en bok.

Hoppas veckan blir mera vårlik!

Vform sa...

Vet inte riktigt vad jag ska kalla årstiden här ... vinter på nätterna och vårvinter dagtid!
Vi har också fått snö idag, mindre än förutspått!
Men i morgon ska solen skina igen!
Härlig bild med tvätten ute!
Ha det fint!
KRAM ♥

Hanna sa...

Härligt med vårtecken.
Ha en fin söndag.
kram
Hanna

Monica sa...

Va, har ni fått snö idag? Det är ju helt galet - i april!
Men det smälte väl undan snabbt får jag hoppas!
Och visst är det härligt, att man kan börja hänga ut tvätten igen!
Ha en fin vårvecka, kram, Monica

Nette Cecilia sa...

så härligt med vårtecken ,här såg jag 7 svanar idag .Lakan att torka ute är ju underbart men mina får nog vara inne ännu för det är bara en meters lakan som kan torkas på torkställningen (snö) .Mera snö kommer idag men det försvinner lika snabbt ,kram Nette

Paula i pörtet sa...

Lakan på tork, ja se det är vårtecken som heter duga! Lervällingen får du behålla för dig själv, gissa hur kul det är att gå hundpromenader med två jyckar på korta ben? Haha, det blir vasken direkt då vi kommer in..
Myrstack måste jag leta efter och se om det rör sig
Ha en fin ny vecka

Rosor och Pioner sa...

Många fina vårtecken trots snö och hagel.
Ha en fin vecka
Kram

Anonym sa...

Härligt med riktiga vårtecken. :)
Ha en fin vecka.

Eva Linnea sa...

Alla ljuvliga vårtecken är så välkomna, så välkomna!! Man har lägtat ....
/EvaLinnea

Kristinas oas sa...

Några myror har jag inte sett till hemma hos mig än, men de kommer nog... Men att tjälen släpper och det blir lervälling är ju ett säkert vårtecken!

OlgaA sa...

Hej!

Jag älskar att hänga tvätten ute!! :)

kramar/Olg@

Charlotta sa...

Tänk att man kan bli så glad över att få se en myrstack. :D
Och tvätten! Och lervällingen! Och blommorna! Det ÄR vår hos dig! (ett litet snöfall då och då hör ju - tyvärr - till)

Önskar dig en ny spirande vårvecka!

Snäckskalsdalen. sa...

Ni har i alla fall lervälling, det har inte vi, för här är allt fruset fortfarande! Det är det stora problemet. Och nu törs jag knappt skriva det, men vi behöver regn......fast inte i ett år!!!

Du har vårtecken, många fina, i alla fall och det ser härligt ut med lakanen! Jag hänger inte ut tvätten, jag har inte tillräckligt många träd när huset.....

Hörde på nyheterna att det t o m hade åskat idag åt ditt håll, vilket busväder.

Man kan trösta sig med att snön i alla fall med säkerhet inte kommer att ligga länge!

Vilken fin hälsningar du hade innan helgen, den tackar vi för

Agneta kramar

Anette sa...

Om man nu ska hitta en nackdel med våren, så är det väl just de leriga vägarna. Både skor och hundtassar blir leriga ;-) Härliga vårbilder!

Black Iris sa...

Härliga vårtecken har du. Jag har också börjat känna lite vårkänslor även om det fortfarande är ganska kallt i vinden..

Kram Maidi

anemonen sa...

Det är finfint torkväder ute om dagarna i sol och blåst. Tjälen håller dock sitt hårda grepp om jorden så något arbete i trädgården blir det inte än. Finfina bilder från dig och myror är ett gott tecken på att den kommer snart våren alltså. Ha en fin dag.

skifferhuset sa...

Ser då verkligen vårligt ut på dina bilder! Lervällingen såg ju mindre rolig ut men det är nog det vi har att se framemot nu när tjälen ska ur marken! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Solglittret sa...

Underbara vårbilder Annelie!!
Åå jag kan nästan känna doften av din nytvättade tvätt därute :) ljuvligt!

Lerig och smutsig kan man lätt bli nu när man promenerar ...ja det är smällar man får ta...
Jag putsade och tvättade ett par av dotterns kängor igår,, ooo de var grymt smutsiga fast hon bara gått på vanliga vägar...hihi..

Önskar dig en finfin vecka vännen
Kram Lollo

Annica Östlund sa...

Lervälling lär man ju tyvärr ta så här på våren när all snö ska smälta undan.
Att hänga ut tvätten är något jag verkligen längtar efter, men snön måste smälta undan lite till här hos oss först.
Hoppas du får en fin vecka full med sol!
Kram Annica